Duktiga Boy

2011-10-15 @ 21:52:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Boy däremot fick gå två klasser eftersom han skulle gå laget också! Så för hans del så blev det LD+5 (85 cm) och LC+5 (95cm).

Första klassen kändes det skit lågt och det kändes inte som om det skulle vara några som helst problem. Dock kändes han grymt loj på framhoppningen så när jag väl kom in på banan rejsade jag igång honom riktigt ordentligt och sedan kunde jag inte bromsa så vi hade ett högt tempo redan från början vilket var bra eftersom han då hoppade mycket bättre. Nollade grunden utan minsta lilla problem och han tog det super bra. Dock tappade jag ytterbogen lite litegrann i en omhoppningssväng och då glömde han genast att lyfta på sitt ena bakben och rullade av bommen väldigt sniket. Så vi slutade på fyra fel i omhoppningen vilket inte gjorde så mycket egentligen. Hade han inte rivit hade vi dock slutat på en 5 placering men det är sådant som händer.

Andra klassen kändes han mer allert vilket var skönt eftersom det trotts allt var 10cm högre och det var väldigt länge sedan han tävlade så högt. Framför allt så hade vi en hejarklack som satt bakom första hindret så när jag red an mot de så hejade dom som satan och då fick han eld i rumpan vill jag lova vilket var bra. Dock kom vi jätte konstigt på tvåan och kom jätte nära så det var inte alls konstigt att han petade det. (Samma hinder som becka och kuhs rev) Det kändes som om distansen var väldigt klurig och det var för sent att rätta till det när jag väl insåg att vi inte skulle komma bra. Sedan hoppade han dock hela banan grymt fint och jag är enormt stolt över både honom och min insats för idag sammarbetade vi verkligen och fick en grym känsla. Att han sedan rev ett var lite synd men det går bättre nästa gång!

Jag är hur som helst enormt nöjd men honom för han var så himla duktig och tyckte det var så himla roligt! Och framför allt har jag fått tillbaka rätt känsla igen vilket är underbart!♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback