Inte första gången

2011-11-17 @ 13:59:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Som jag sa tidigare i veckan så ska vi vara med och tävla på klubbdressyren om några veckor, men för mig blir det faktiskt inte första gången på en klubbdressyr. För många många år sedan anmälde jag mig (ovetande nog) på Sune. Som ni vet är han lite fjantig men tidigare var han faktiskt ganska rädd för det mesta och när jag kom in på banan och skulle rida runt staketet för att han skulle få kolla sig omkring så blev han såklart livrädd för domarbordet.. Han skenade iväg längst en långsida och jag kunde inte rida förbi domarbordet förrän en ridlärare kom och ledde förbi honom.

Väl på banan gick han inte nära kortsidan där domarbordet var och ni kan ju tänka er hur det går när man ska försöka rida ett dressyrprogram på en ponny som inte vill gå på en tredjedel av banan.. Hittade faktiskt protokollet och insåg hur grymt snälla domarna var. Fick 47,8% och kommentaren "Bra kämpat" längst ner, haha! ;)


Men denna gången ska jag inte ha Sune utan nu blir det Kuhs, och honom har jag aldrig tävlat dressyr med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback