Hoppning i skolan

2011-11-15 @ 21:37:51 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
I skola idag hade jag från början inte tänkt att rida då jag är så sjukt förkyld nu igen! Fattar inte hur jag kan ha blivit det nu igen men tydligen har jag lyckats.. Så tänkte skita i att rida idag egentligen och vila så jag kan bli frisk istället men sedan så insåg jag att vi skulle hoppa.. Så då kunde jag naturligtvis inte låta bli utan var tvungen att vara med :P

Red Daria en ponny som vuxit över måttet och blivit storhäst. Hon är lite som en b ponny att rida innan hon kommer igång och börjar trampa ordentligt men sedan är hon fakiskt ganska trevlig att rida på. Hon är lite busig ibland och när man hoppar brukar hon bralla lite och den senaste veckan hade hon tydligen varit väldigt pigg. Men idag tyckte jag hon skötte sig väldigt bra och även om hon försökte bralla lite efter hindren så var det bara att landa i stigbyglarna och ha stödet med munnen så var det inga som helst problem. I början gick hon jätte fint och allt gick super men sedan tog de lilla krafter jag har just nu slut och de gick sämre och sämre. Borde inte ridit egentligen för jag är rädd sjuk.. Men men för sent nu. Daira skötte sig iallafall bra så jag får väl ta på mig resten :)


Jag och Daria för ett år sedan nu. Tur att min hoppsits förändrats till det bättre nu!


Kommentarer
Postat av: Maya

fin blogg.



kolla in min och följ, när jag bloggar om min hämska ridolycka som kunde ha lett till död, för borde mig och min häst :(

2011-11-15 @ 22:02:05
URL: http://mayajuuti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback