Frost och fruset

2011-11-16 @ 19:23:56 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Imorse var det riktigt mycket frost ute men det försvann underdagen eftersom solen har skinit idag. Men jag åkte inte upp till stallet förens vid halv 5 tiden idag och naturligtvis så hade det börjat frysa på igen och banan var helt stelfrusen.. Som tur var så var det bara det övre laget som fryst och eftersom banan var nyharvad och planad innan det frös på så fick det rida lite lätt där ändå som tur var!
Flechen var jätte pigg och allert idag vilket kändes väldigt skönt, vi jobbade med mycket skänkelvikningar i skritt för att få honom att släppa igenom ordentligt och han blev jätte fin i skritten. I traven höll han i sig och var faktiskt riktigt fin! Stod emot lite i vänstersidan så gjorde någon skänkelvikning och så och då släppte han igenom jätte fint. Blev bara någon galoppfattning i varje varv för att Flechen blev så himla glad när han fick galoppera men kände inte att jag varken ville rida mer på de hårda underlaget eller behövde rida mer då han var så fin!


Gamal bild på mig och monster♥


Kommentarer
Postat av: ponnysoryttare - julia.

Sv: Tack så mycket!

Det var en söt häst på den här bilden också! :)

2011-11-16 @ 20:28:01
URL: http://ponnysoryttare.blogg.se/
Postat av: sandra

sv: Vilken fin häst du har :D Riktigt roligt att se ett sådant fint varmblod :D Snygg är han med ;)



svar på din fråga; Det är inte alltid jag longerar i grimma. Jag brukar inte longera, utan det gör min medryttare oftast, och då har hon träns på snutten. Men ibland tycker jag det är skönt att se hur hon rör sig fritt, därför brukar jag ha grimma, och när jag "lydnadstränar" henne. Träning med rösten. Men det kan ju vara ett bra tips det du skrev ju :O Det är verkligen värt att testa iaf :D Vill som sagt undvika att hon ska snubbla och gör sig illa :/ Tack för tipset. :D



Riktigt trevlig blogg det här :D

2011-11-16 @ 23:07:50
URL: http://grande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback