Första gången

2011-11-05 @ 18:10:44 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag var det alltså första gången någonsin som jag var med i en dressyr tävling. Inte för att detta var mycket till tävling så sett men ädå. Har ju ridit dressyr program i skolan och liknande men har aldrig tyckt att det var något för mig, hoppning har alltid varit det jag velat syssla med! Men idag var jag alltså tvingad till att rida det lättaste dressyr programmet någonsin, dock på en okänd ponny då det var i ridskolecupen.

Ponnyn jag fick rida kallades Ior och var en liten väldigt nätt d ponny som var grymt stel och satt fast typ överallt. Det tog ett tag innan han var någorlunda mjuk i kroppen så att han kunde börja söka sig framåt och höja ryggen. Men det är väl så med ridskole ponnyer antar jag, de är ju oftast felridna. Men när han väl släppte blev han ganska så fin ändå och de kändes som om de skulle funka även om galoppfattningarna inte var något vidare.

Väl inne på banan fick de gå som de ville och jag gjorde bara mitt bästa och tänkte mest på hur jag satt och så. Ior var dock grymt seg så jag var tvungen att driva i varje steg vilket självklart gav mig en del minus. Var väl inte helt nöjd med min ritt efteråt men det fick duga.

Och när resultaten kom, tro det eller ej, så stod jag som vinnare hur detta nu gick till har jag ingen anning om! Men det var ju roligt att de tyckte det gick bra iallafall och jag är mest nöjd över att jag nu har tävlat dressyr en gång och vunnit en gång så nu behöver jag ju inte göra det igen ;)


jag på lille Ior när han inte släppt efter helt än.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback