Tävlingen

2011-05-22 @ 19:23:27 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Dags för mig att summera mina klasser.
I första klassen, alltså LD (70 cm), gick det inte jätte bra för mig. Kuhs förstod inte riktigt vad han skulle göra och allt runtomkring var väldigt mycket att ta in samtidigt som han skulle hoppa en bana. Han vägrade på två hinder och rev ett som han kom väldigt fel in på, och detta blev alltså totalt 12 fel.
Andra klassen började inte heller bra med att han inte fattade att han skulle hoppa första hindret utan tryckte ut högerbogen och stack förbi. Nästa gång jag kom på hindret bjöd han fint och hoppade. Resten av banan gick också jätte bra förutom att han tvekade lite på ett av hindren som var bort från ingången, dit han ville. Det blev alltså fyra fel men jag räknar det själv som en felfri runda eftersom han trots allt hoppade fint resten av banan.

Om vi ska åka ut och tävla fler gånger (vilket vi hoppas att vi ska få göra) så får Kuhs ta att skärpa till sig. Han har faktiskt varit iväg och tävlat förut, även om det var länge sedan och han borde inte fjanta sig såhär som han har gjort de två lokala vi har varit ute och tävlat. Jag och Kuhs har inte fått en enda felfri runda under dessa två gånger, vilket är lite surt eftersom det varit nära två gånger!


Om ni kommenterar DETTA INLÄGGET (länk) att ni vill se en bildbomb från dagen så kommer Hanna lägga ut en massa bilder på hela laget senare! Så kommentera riktigt ordentligt!
Sålänge får ni se videon på mig och Kuhs i LC:n!


Kommentarer
Postat av: Daniela

sv: Tack så jättemycket, gillar er design jag också :D

2011-05-22 @ 19:53:01
URL: http://smelle.wordpress.com
Postat av: OLIVIA CARLSSON- UNGHÄSTAR & WESTERNRIDNING

SV: Ja,visst är hon söt! ;D

Kul med ny besökare, lägg gärna till mig på bloglovin!

2011-05-22 @ 20:22:18
URL: http://oliviawestern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback