Sune hoppning

2011-05-07 @ 08:48:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Hoppade, som jag sa igår, Sune på hoppspecial lektionen och han var underbar! ♥
Redan från början var han mjuk, men ändå så att man fick ett bra stöd på yttertygeln. Han var bara lite stretig i höger varv och ville inte riktigt böja ordentligt i trav och galopp men annars var han super. Framridningen gick alltså bra, och även om han kändes som en riktig ridskoleponny med huvudet i vädret i början av traven så mjuknade han snabbt och gick riktigt fint, för att vara Sune!

När vi skulle hoppa (bara en oxer på ena långsidan på grund av att det är tävling i morgon) så märkte jag att han hade en sådan dag där han bjuder ordentligt mot hindren. När han är sådan i andra fall brukar han bokstavligt skena iväg efter hindret och man har inte mycket kontroll över honom, men idag var han pigg, glad men kontrollerbar vilket var väldigt roligt. Han brukar inte bjuda på hindren såhär mycket men det var härligt att han gjorde det eftersom man då märker hoppglädjen inom honom som ofta saknas.
Vi hoppade 80 eller 85 kanske och han tog i ordentligt, vilket var roligt det också eftersom han oftast brukar hoppa små fjantskutt där han inte har någon teknik över huvud taget. Nu hoppade han riktigt fint och med stora fina språng om man jämför med vad han brukar!

Detta bådar gott inför tävlingen på söndag där jag ska hoppa honom LD utan omhoppning och LC med omhoppning, alltså 70 och 80 eftersom han är c-ponny. Det är för mycket begärt att hoppas på placering eftersom Sune verkligen inte är bland de snabbaste hästarna men minst en felfri ritt vill jag ha!


Jag vet att ni sett bilden innan men andra bilder från lektionen får ni se i ett annat inlägg senare!
Min fina Sune ♥♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback