Skrållan

2011-05-23 @ 20:41:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Red i ridhuset på Skrållan idag, vilket det var längesedan jag gjorde.
Till en början red jag bara igenom alla gångarter, gjorde några övergångar (skritt/trav, trav/galopp & skritt/galopp) vilket gick ganska bra, även om hon försökte slängtrava ibland. Gjorde även lite skänkelvikningar och framdelsvändningar för att värma upp henne lite.
När jag galopperat henne ordentligt så tyckte jag att hon skulle få jobba lite också. Jag travade då på volten så att hon fick böja igenom sig lite och tvingade henne att trampa under sig bättre. Hon är inte en sådan ponny som direkt jobbar framåt och neråt med huvudet men hon kämpade på ganska bra med bakbenen stundtals i båda varven även om hon var lite stel i vänstervarvet.

Även om jag inte jobbade henne så mycket på slutet tyckte hon det var jobbigt och blev lite svettig. Hon fick skritta av några varv runt stallet för att få lite friskt luft!

Samma outfit idag som denna dagen jag och Linda fotade!

På onsdag är det dags att rida Skrållan igen men då blir det ut, för det tycker hon är så roligt! :D


Kommentarer
Postat av: Helena

Svar: Okej, jobbigt det där med att ha ponny :/ själv känner jag mig nästan alltid för lång. Min häst är bara runt 150 och egentligen alldeles för liten för att vi ska se bra ut tillsammans, men det gör ingenting för han är bäst ändå :) Är hon inte inkörd då så att du kan köra henne? :)

2011-05-23 @ 21:07:27
URL: http://travgalen.se
Postat av: Saga

Sv: tack så mycket :)

2011-05-23 @ 21:27:01
URL: http://sagakullberg.blogg.se/
Postat av: OLIVIA CARLSSON- UNGHÄSTAR & WESTERNRIDNING

SV: Okej, lägg till mig så lägger jag till er! ;)

2011-05-23 @ 21:52:34
URL: http://oliviawestern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback