Hoppträning

2011-05-17 @ 20:02:36 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Hoppträning med skola idag för Björne från värnamo. Flechen fick hänga med och hoppa då jag tycker att det ger mig mer än om jag ska hoppa på någon ridskolehäst. Så sant så sant. Vet inte riktigt vad som hände men han var så himla fin på både framridningen och på själva hoppningen sen. Gick som en klocka och det var bara att le och rida vidare. En sådan underbar känsla när allt äntligen stämmer!
Jobbade väldigt mycket med framridningen med att kunna samla ihop hästarna och sedan kunna få dem till en lägre och längre form där vi jobbade med lösgörande och sedan samla ihop igen för att sätta dem på bakbenen och höja formen igen. Flechen gick skit bra och han travade verkligen igenom hela kroppen jätte fint och lyssnade bra tillbaka då jag till och med kunde sitta ner på honom utan att han blev stressad och jobbig som han brukar. I galoppen blev han lite pigg men det är bara bra så att han verkligen galopperar på och får ett fint luftmoment i sin galopp. Och det gick han verkligen! Sedan när vi hoppade skötte han det kanon bra och hoppade fint och riktigt bra med ryggen på några språng där han nästan hoppade mig ur sadeln.

En mycket lycklig häst och en mycket lycklig ryttare♥

Blev tyvärr väldigt dåligt med bilder, som ni vet så e ju min klass inte världsbra med kameran xD


Grymt dålig bild, men men. De flesta var såhär bra typ.. så tyvärr blev de inget bra.


Kommentarer
Postat av: Team Kråksjö - Rebecka

sv: Tack så mycket :)

2011-05-17 @ 20:30:32
URL: http://teamkraksjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback