Hoppspecialen

2011-05-06 @ 23:10:34 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Som jag skrev tidigare så hade jag Sanni idag på lektionen. Vi hoppade dock inte alls mycket då hästarna ska hoppa både imorgon plus att det är klubbhoppning på Söndag. Men det lektionsupplägget var ganska så perfekt för mig och Sanni idag då vi hade en hel del arbete att göra från marken. Till en början stretade hon bara emot och ville inte alls vara med då hon inte blivit ordentligt riden på ganska länge nu. Men efter ett tags arbete så mjuknade hon blev faktiskt riktigt fin! Fick under sig bakbenen kanon bra och jag kände verkligen att jag hade henne framför mig.
Till en början när vi hoppade blev hon lite lång och lyssnade inte helt. Vår ridlärare la då ut galopp bommar både före och efter för att dels hjälpa Sanni att tänka men även att hjälpa mig att lägga henne rätt på hindret och hålla ihop henne. Det gick riktigt bra faktiskt och hon hoppade som satan! Riktigt roligt när det ger reslutat och man ser skillnader så tydligt på när man åker här och när man verkligen rider. Jätte kul och Sanni skötte sig kanon! Underbart!


Underbara älskade ponni plutt♥
Du äger mitt hjärta, du och Fleche♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback