Yakette

2011-03-14 @ 21:52:25 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag red jag faktiskt tre hästar, den sista hästen jag red heter Yakette och är en kompis häst.
Hanna som min kompis också heter sa att Yakette skulle vara hemsk idag eftersom hon hoppade igår och då blir hon alltid väldigt stel. Men jag tyckte inte att det var så farligt, efter att ha jobbat på lite böjda spår så slappnade hon av mer och mer och blev fin.

Yackie har väldigt svårt för att gå i en högre form och går därför i en väldigt låg form, ingen vet riktigt vad det beror på men hennes ägare Hanna tror att hon kanske har fastnat någon gång och skadat sig, även möjligt att hon kan ha gått omkull i eller efter ett hinder och fått en smäll eftersom hon var hopphäst innan Hanna fick henne.
Men hur som helst så har hon därför en väldigt speciell form och det var väldigt intressant att rida på henne. Det var väldigt lärorikt och jag fick lära mig att rida på ett lite anorlunda sätt för att få till hennes form på bästa sätt.
Men jag är nöjd för Hanna tyckte att hon såg fin ut och jag vet hur svår hon brukar vara att rida.

Tyvärr har jag ingen bild på Yackie.. kanske en annan gång!


Kommentarer
Postat av: Anonym

En häst som går i låg form har inte muskler nog att bära upp sej med hjälp av bakdelen. Vid låg form går de enbart och sliter på frambenen. Så ja dåligt musklad häst är antagligen svaret på den frågan.

2011-03-16 @ 20:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback