Svårt att förstå?

2011-03-20 @ 21:09:52 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Jag har uppfattat att ni läsare har haft lite svårt att hänga med i svängarna i mitt liv. Så jag tänkte ta lite fakta om mig och även om hur jag började rida och hur det sedan utvecklats.

Jag började rida på ridskola när jag var 7 år. Jag red då i nybörjar grupper 1 gång i veckan. Det var inte förens jag var typ 12 som jag började vara i stallet mer än en gång i veckan.
Det var då jag lärde känna Sanna som då var fritidsledare och hade hand om skötarna bland annat. Jag hjälpte henne massor i stallet och fick även rida en del sjukhästar som skulle börja ridas igång igen. Det var så jag först lärde känna Sanna och sedan har det bara byggts på. Det var nu ca ett år sedan hon frågade om jag ville börja rida hennes häst Flechen eftersom han vantrivdes i skåne dit Sanna flyttat för att plugga. Jag tackade ja och det var så jag började rida Flechen. Efter alla dessa år är det fortfarande Sanna som jag går till jämt om det är något eller om jag behöver hjälp med min ridning eller så. Jag tränar även för henne nästan varje gång hon är hemma för att det är hon som lärde mig rida på riktigt och därför rider jag väldigt likt henne, detta gör att jag får bäst hjälp av henne.

Men trotts att jag fick börja rida Flechen och ha honom ca 4 dagar i veckan så ville jag inte riktigt låta ridskolan och alla vänner jag har där glida ifrån mig. Speciellt inte eftersom jag vid den tidpunkten hade börjat rida i hoppspecialen och lärde mig massor om hoppning och började även komma ut att tävla så smått på lokalnivå. Och desutom kunde jag inte lämna Sanni eftersom vi bundit så starka band till varandra efter de 3-4 månaderna som jag och Sanna kämpade med att få henne till en normal häst!

Så på det sättet blev det att jag red kvar på Jfk samtidigt som jag har Flechen.
Fleche är uppstallad ca 3 km ifrån Jfk så det är dit vi rider när jag skriver att vi varit i ridhuset.

Jag går även på ett gymnasium som heter Realgymnasiet och har därför två praktiska dagar i stallet, en på riskolan på Jfk där vi har teori, stalltjänst och ridning. Och även en dag ute på praktik, därför är jag ute hos Erica varje Tisdag.

Det var lite kort om mitt liv med hästarna och min relation till Sanna som jag har förstått att ni har haft lite svårt att få ihop. Hoppas detta hjälpte er att reda ut lite om hur det ligger till!


Sanna och Qoucos, en av alla problemhästar vi kämpat med genom åren.

Elsa och Picasso, reds igång efter skadat sig på sommarbetet




Kommentarer
Postat av: Siri

Intressant och roligt inlägg. Du skriver att ni kämpade med att få Sanni till en normal häst, kan du inte berätta om den processen nån dag? :) Alltid kul att höra solskenshistorier! :)

2011-03-20 @ 21:51:26
Postat av: Adina

Bra! Detta kan lägga några pusselbitar på plats :) Ni kanske kan skriva om er själva och era hästar i ett inlägg som ni länkar i menyn ungefär som jag har gjort? Det är en bra sak som gör att de nya läsarna kan komma in fortare :)

2011-03-20 @ 22:14:43
URL: http://adinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback