Skolan

2011-03-28 @ 21:28:12 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag så hade vi "hoppning" på lektionen i skolan. Vi tränade lite på vårt caprilli program som vi ska rida upp nästnästa vecka eller något sådant. Det är en del i vårat skolmästerskap, vi ska rida en caprillibana, en hoppbana och ett dressyrprogram, sedan lägs resultaten ihop till ett och vi har en skolmästare. Väldigt lamt jag vet men det är så skolan säger att det ska bara så.
Caprilli är när man rider dressyr bandat med hoppning, alltså typ som ett dressyrprogram med hinder i.

Idag fick jag rida på Science, jag skulle egentligen haft Eliza igen men eftersom mitt knä fortfarande inte är bättre så bad jag om att få en snäll häst istället som inte brallar efterhindrena. Science var ganska fin men ville inte ta något ordentligt stöd på bettet och sökte sig inte neråt frivilligt. Det blev mycket jobb på volt och förböjja honom lite för att få honom att söka sig neråt. Efter ett tag blev han fin och tog ett fint stöd i bettet och jobbade på kanon med bakbenen! Efter att ha hoppat lite med släppte det ännu mer och han blev mycket fin när jag travade av. Ganska kul lektion även om hästen inte alls är min typ, men men inte alla som klickar ihop ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback