Sanni plutt

2011-03-18 @ 22:12:56 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Som Becka redan skrivit så hade vi som sagt markarbete idag. Även jag valde att rida barbacka eftersom mitt knä fortfarande inte mår något som helst bättre...
Sanni var iallafall fin idag och höll en fin och lätt form nästan hela lektionen utan att tynga ner masa på bettet. Hon jobbade jätte fint i vissa stunder så jag är nöjd med henne.
Det var lite i början då vi jobbade med över gångar som hon tyckte var lite jobbigt då hon inte gärna sätter sig på sina bakben i avsaktningen utan gärna "dyker" istället. Men efter ett tag slappnade hon av fint och gjorde ett par jätte fina övergångar från trav till skritt.

När vi jobbade med att flytta dem på volten gjorde hon inte jätte bra ifrån sig i höger varvet men det beror mest på mig eftersom jag har skadat höger knät rätt rejält och kan därför inte använda den skänkeln på ett korrekt sätt. Men i vänster varvet var hon duktig och flyttade väldigt fint.

Även i galoppen höll hon en bra form idag, mesta dels i höger varvet som är hennes lätta sida, men även i vänstervarvet med jämna mellan rum. Hon brukar ha väldigt svårt för att hålla sig i en fin form i galoppen eftersom hon inte har de musklerna som hon behöver för att orka, inte så konstigt eftersom hon går på ridskola, men idag var hon villig till att arbeta och försökte. Dock är hon lite bekväm av sig och saktar gärna av till trav när det blir lite för jobbigt.

Men över lag tycker jag hon var jätte duktig och jag är kanon nöjd men tanke på att jag egentligen inte borde rida överhuvudtaget med mitt knä. Så hon skötte det kanon, men så är hon ju finast med <3


Några barn som fotade lite, inga kanon bilder men iallafall något.
Om ni undrar så har jag lindat mitt högra knä utanför ridbyxorna för att få stöd, bandaget får inte plats undet ridbyxorna nämnligen, de e knappt knät får plats :P


Tror jag ska börja med lite mer atletisk träning på pluttan hon e ju faktisk snäll när man gör sånt, bara man inte kommer för långt bak på rumpan för då blir det lite bockningar :P
Hahah veronica fick hålla i andra gången eftersom hon inte ille stå still när Becka och Sune skrittade iväg:P




Kommentarer
Postat av: Anna :P

Haaha bilderna blev ju inte så bra... Är inte så duktig ;-)

2011-03-20 @ 09:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback