Ridskolecupen

2011-03-19 @ 21:15:02 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag var det tävling, en tävling mellan olika ridskolor som kallas ridskolecupen. Det går ut på att lika ridskolor tävlar mot varandra på varandras hästar och den som har flest poäng efter tre omgångar går vidare till distriksfinalen.
Idag var det sista omgången och vi var på en liten klubb utanför Jönköping som heter Vissmålen.

Två ryttare från varje klubb rider dressyr och två hoppar, från vår klubb var det Frida och Alice som red dressyr och jag och en tjej som heter Cajsa hoppade.
Dressyren gick bra och jag tycker båda våra ryttare skötte sig bra!
Det resulterade i en vinst som Alica tog hem på en mycket fin och trevlig fjordning!

Sedan var det dags för hopningen, jag fick en ponny som heter Leffty, de sa att han skulle avra pigg men jag tycker inte han gick framåt alls... Frida red honom på dressyren också och han var inte alls på humör. När jag red fram kändes han inte helt ren i gången utan var lite knackig på höger bak. Men de sa att jag skulle rida ändå så jag gjorde det. Han var en mycket snäll och trevlig ponny som var endast 6 år så han hade inte hoppat alls mycket så man fick hjälpa honom väldigt mycket på traven ibland men han skötte sig bra! Vi nollade och det resulterade i en andra plats på stilbedömningen. Jag vet att jag hade kunnat rida mycket prydligare och bättre men jag hade så sjukt ont i mitt knä att jag inte kunde göra så mycket mer än at försöka ta mig runt banan så snyggt som det bara gick.

Den andra tjejen som hoppade fick ett stopp men hon hade en väldigt söt liten ponny som hoppade kanon!
Hur som helst så resulterade Alice seger och min andra plats i att laget kom tvåa i denna omgången. När de sedan räknade ihop resultatet från alla deltävlingar visade det sig att vi har vunnit så nu blir det distriksfinal!!
Mycket bra jobbat tjejer!

Här kommer lite bilder från dagen:

Ponnyn Leffty som jag och Frida red

Alice och Boran

Frida och Leffty


Alice och Boran

Dressyrlaget

Ärevarv med JFK i täten :D

Jag och Leffe

Cajsa och Balou







Det var allt från vår tävlingsdag! Är nöjd faktiskt det är inte allt för ofta det händer ;)

Dock var det nog ingen bra idé att tävla idag, hade varit bättre att ligga hemma i sängen för ni kan jag inte gå.. Dumma knä :(


Kommentarer
Postat av: Matilda

Mycket fina hästar =D



SV: TAck så himla mycket!

2011-03-19 @ 21:59:34
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Emelie

sv: tack så mycket! =)

2011-03-19 @ 22:02:26
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Adina

Ajdå.. Hoppas knäet blir bättre snart!

Men det gick ju i alla fall kanon med tanke på förutsättningarna! Grattis! Kommer du tävla distriktstävlingen också? :)

2011-03-20 @ 12:11:42
URL: http://adinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback