Fullt ös

2011-03-01 @ 17:46:49 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag började jag min dag med att försova mig och fick springa till bussen för att inte komma försent ut till min praktikplats! När jag väl var där så var det full rulle precis som vanligt. Idag var det fyra hästar som skulle ridas och 1 som skulle longeras, de hästar som skulle ridas var en tre åring, en fem åring som inte är mycket riden och halvt galen, en 7 åring som är lite galen den med men inte så hemskt, och sen Bonyr.
Eftersom Erica ska träna för Svante Johansson imorgon så trimmade hon på Bornyr idag, och sedan red hon även 3åringen och den galna 5 åringen. Jag fick rida den lite mindre galna hästen som heter Heilie. En häst som tidigare har varit helt omöjlig att rida eftersom den varit så sjukt bakskygg och därför blivit livrädd för ryttaren hela tiden. Men efter att Erica har jobbat en väldig massa med den är den nu fin och håller bara på lite ibland.
Heilie är ganska speciell som ni kanske förstår men hon är även en väldigt bestämd dam, får hon inte som hon vill slänger hon med huvudet och går emot skänklarna så det tog ett tag för mig att komma på hur hon fungerade men sen gick det bra och hon var fin och mjuk att rida på!

Överlag så har dagen varit bra och nu tror jag att jag ska åka och köpa en extern hårddisk till min data eftersom alla mina bilder håller på att krascha ner hela datan..


Flechen i stallgången för några veckor sedan.


Kommentarer
Postat av: petra

Jodå,de finns.

men inga digitala dock och sen är dom hemma hos min mamma och vi bor inte på samma ort.



Men kanske kan ordna de.

2011-03-02 @ 09:36:34
URL: http://xologiskt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback