Första..

2011-03-28 @ 00:36:21 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Fick igår önskemål om att skriva om första gången vi trillade av och jag tänkte att jag likaväl kunde börja då

Jag trillade inte av förrän mitt tredje år på ridskola, och det var på en ridlektion där vi red barbacka och jag hade Boyke. Vi skulle galoppera på fyrkanten och jag var hela tiden beredd på att han skulle bocka för jag visste att han var busig och pigg. Det gick jättebra till en början, han bara försökte dra ner huvudet men lyckades inte. När vi skulle galoppera i vänster varv så låg det ett spö mitt på spåret på en av långsidorna där vi skulle galoppera.
Jag såg det, men tänkte att han bara skulle galoppera över det, men NEJ! Han tog sin chans och skuttade åt sidan för spöt och eftersom jag inte var beredd så kom jag i obalans. Han började då bocka så jag flög av.

Haha, jag minns det jätte väl, varje detalj och bilder i huvudet liksom. Jag fick inte ont någonstans utan blev mest lite chockad!

Boyke bus!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Svar: Tack :)

2011-03-28 @ 19:49:18
URL: http://finanora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback