Fin Flechen

2011-03-03 @ 20:20:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Red ju även Fleche idag och han var jätte fin redan från början. Så vi busred mest i hagen men jobbade även på lite skänkelvikningar vilket han gjorde kanonbra idag i både skritten och traven.
I galoppen så blev han lite kanitg och spänd och när jag samlade ihop honom för att få en mer rund galopp så blev det jobbigt för honom och han försökte därför springa ifrån arbetet. Men efter att jag jobbat ihop honom ordentligt så blev galoppen bättre och han slappnade av till slut. Så efter det fick han sträcka ut lite och busa av sig, samlade sedan ihop honom igen för att han skulle veta att han fortfarande ska lyssna även om han får galoppera på lite mer på långsidorna. Han lyssnade kanon så jag valde att avsluta där och skritta av honom.

Mycket duktig Flechen idag som verkade väldigt nöjd med dig själv. Vi tränade även lite på spanskskritt i stallgången innan jag nattade honom och åkte hem. Duktig häst!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback