Bisse bus!

2011-03-02 @ 18:43:22 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag har jag ju som sagt ridit en kompis häst eftersom hon ramlat av och slagit i sitt huvud så pass att hon inte får rida på ett tag.
Hästen i fråga heter Bistro och är en fux valack på 18 år. Trots sin ålder är han en pigg och levnads glad häst som för det mesta alltid gör sitt bästa.
Men eftersom han har busat lite nu ett tag och sedan bara skrittat sedan dess att Becca(som hans ägare heter) ramlade av så tyckte vi allihop att det var bäst att hålla sig i hagen idag och rida.
Valde att bara ta en lugn tur och se hur han kändes, och även vänja oss lite vid varandra eftersom jag bara ridit honom 2 gånger innan. Men jag tycker det gick helt okej och han hade en ganska fin form nästan hela tiden så jag är nöjd!
Det blev en del trav och nån liten galopp och han skötte sig super, bara en gång då han ville bralla till lite när vi galopperade men annars var det ingenting och Bisse var glad och nöjd över att få röra på sig igen.
Ska rida honom även imorgon och sen får vi se om Becca hade tänkt att piggna på sig eller om jag ska rida något mer på Bisse.


Bisse bus får stå för bilden idag också, sötnosen ^^,



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback