Ännu ett val

2011-03-14 @ 08:39:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Står just nu inför ännu ett val som kommer påverka mitt liv framöver..
Efter gymnasievalet trodde jag att thats it, inga mer jobbiga skolval, men nu har ännu ett dykt upp och jag vet inte riktigt hur jag ska göra..

De jag ska välja är vad jag vill inrikta mig på i år 2 och 3, antingen häst eller naturvetenskap.
Jag har alltid haft tanken att det är klart att jag ska gå naturvetenskapliga spåret så jag får den fullständiga behörigheten till högskolan sedan. Men nu när jag står inför valet så vill jag nog hellre gå häst och fördjupa mig lite mer i de ämnena så jag sedan kan ta häst skötarexamen när jag går ut skolan och kanske förhoppningsvis få ett jobb då. Man kan ju alltid pluhha vidare sen och gå ett så kallat naturvetenskapligt läsår för att få de ämnerna som jag missar om jag väljer häst.

Men jag vet inte hur jag ska göra, häst + ett extra år med natur ämnena eller naturvetenskap redan nu men inte ha någon häst med..
Det är svårt, vad tycker ni ?

Eller

Vad ska man välja, det jag älskar eller det som kanske kan leda till en framtid?


Kommentarer
Postat av: Adina

Det beror fullständigt på vilka mål du har i livet, har du som mål att bli läkare kommer det vara väldigt jobbigt att plugga ikapp alla ämnena som du missat. Men om du orkar med det extra naturvetenskapsåret tror jag att det låter som det bästa alternativet. Men jag kan ju inte säga vad du passar bäst som eller vad du vill bli.



Det är inte roligt att inte kunna utföra sina intressen, häst skulle säkert vara jätteroligt och om du nu vill ta hästskötarexamen och sedan bygga vidare inom hästbranschen är ju häst bäst, men om du vill bli något med "alldagligt" yrke är väl natur bättre.



Det är ingenting vi kan bestämma åt dig, det är fullständigt bara du själv.

2011-03-14 @ 09:39:10
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: Siri

Jag tycker att du ska följa ditt hjärta :) Vad känns bäst? Jag hade valt häst, och hoppas på att jag fått jobb, om inte har du ju gjort det och försökt, och haft kul under tiden. Och att göra något man tycker är kul är ju nästan det viktigaste? :)

2011-03-14 @ 14:49:12
Postat av: Nora

jag hade nog tagit om jag var dig det som kan leda din framtid, lixom häst kan du ju ha sen endå... eller det blev faktiskt mycket svårare nu när jag tänkte efter häst hade ju också varit kul !

2011-03-14 @ 15:43:05
URL: http://hundhast.blogg.se/
Postat av: Tove - Ridsport & Foto

Jätte fin blogg :D

2011-03-14 @ 16:51:22
URL: http://londoninmyheart.blogg.se/
Postat av: annelie :)

sv; hähä, ja :D

2011-03-14 @ 17:40:51
URL: http://anneliesara.blogg.se/
Postat av: Tanja

Följ alltid ditt hjärta! Behörighet kan du ju fixa sen, om du vill plugga vidare. :) Lyssna på mig, jag är gammal och vis!

2011-03-14 @ 20:39:15
URL: http://www.rolandsson.com
Postat av: Evelin Fräki.

Å det här är det värsta som finns... Har precis samma problem. Har dock några år kvar...



Men jag tycker du ska satsa på naturvetenskapen, "hästigheterna" kommer du lära dig i alla fall så småningom... Lycka till!

2011-03-16 @ 18:41:42
URL: http://evenelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback