Skogstur

2011-06-30 @ 20:00:44 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Även idag blev det en sväng iskogen men idag på lite storhästar istället. Som jag har berättat för er innan så har Eliza (den häst jag ridit mycket i skolan) kronisklymfangit i ett av sina ben och det resulterar i att hennes vänstra bakben alltid är extremt svullet! Men om hon motioneras ordentligt så går "svullnaden" ner ordentligt och hon blir bättre. Men därför månste hon ridas varje dag för att hålla igång blod cirkulationen i benet.
Så idag red jag ut på henne med två andra tjejer. Det blev mycket galopp just för Elizas ben men mest på en liten bana där jag kunde ha mer kontroll på henne då hon kan bocka rätt bra i galoppen. Men hon skötte sig bra och det var en härlig ridtur! Det bästa av allt var att den så kallade svullnaden hade gått ner nästan helt så när vi var hemma kunde man knappt se att benet var alls tjockt om man jämför med hur det brukar se ut. Det såg nästan ut precis som det ska göra vilket är väldigt bra för hennes skull!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback