Paddocken

2011-06-01 @ 23:02:29 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
På JFKs anläggning byggdes förra året en ny paddock eftersom de hade byggt ett ridhus där den gamla paddocken var. Dock hade de problem med underlaget då så den har varit oridbar fram tills för några veckor sedan!

Nu går den alltså att rida på och jag passade därför på att rida där med Skrållan idag eftersom jag inte hade någon att rida ut med och inte hade lust att rida inne, eftersom det är väldigt kvavt inne i ridhusen, och dessutom mycket skönare ute med solen som lyser och 20 grader varmt!
Jag kom dit samtidigt som en ridskolegrupp skulle rida fram där (paddocken är stor, ungefär dubbelt som det ridhus vi rider våra lektioner i). Matilda var redan där och red och vi delade då på den andra halvan där ridskoleeleverna inte var.
Skrållan var då ganska lugn och snäll, trots att hon aldrig varit i paddocken förut.

Ridgruppen skulle dock bara vara där en liten stund och rida fram, så de gick till ridhuset efter en kvart kanske. Jag gick då över till den sidan där ridskolan varit så fick Matilda ha den andra. Skrållan blev jättepigg, springig och stressad. Hon gick med huvudet rätt upp i vädret och skenade mot utgången varje gång vi red mot den i varje varv, även om jag red i skritt eller i trav! Hon är som tur var liten, och lätt att få stopp på och hon försökte aldrig få av mig. Hon bara sprang!
Jag galopperade henne mycket så att hon skulle bli trött och sedan fick det duga. Hon var väldigt svettig, eftersom hon stressade så mycket och var på tårna hela tiden och för att det var väldigt varmt ute och solen låg på ordentligt i paddocken som inte har någon skugga någonstans! Skrittade några varv runt stallet, svampade sedan av henne och betade henne lite!

Linda tog lite kort med Matildas kamera men Matilda var inte säker på om hon kunde skicka dem.
Ni får alltså vänta och se om några bilder kommer!
Sålänge får ni se en mycket gammal bild på mig och Skrållan!

Den tiden då jag var lagom lång för henne..

Det blev ett långt inlägg men nu har ni iallafall någonting att läsa! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback