Paddy

2011-01-31 @ 22:17:55 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Lovade att jag skulle berätta om hur det gick på tävlingen igår men filmerna tar VÄLDIGT lång tid på sig att ladda upp så jag hinner tyvärr inte det idag.

Red som sagt en d-ponny som heter Paddy igår.
När man rider så måste man ha helt långa tyglar för om man kortar dem springer han så fort han vill, och det är fort. Om man försöker driva eller styra med skänklarna springer han också, så när man ska svänga är det enbart vikthjälper som gäller. När man ska bromsa så måste man luta sig bakåt och spänna magen.
Ibland börjar han trava eller galoppera utan förvarning, bara för att han vill och det är svårt att få stopp på honom i och med att han bara springer snabbare om man drar i tyglarna. Dessutom har han hackamor och det blir då ännu svårare.
Det blev ett eller två ryck där han galopperade iväg och bockade, men båda hans trav och galopp är väldigt mjuk så det är inga problem att sitta kvar.
Jag var väldigt nöjd när jag bara kunde skritta runt på långa tyglar (man var i och för sig tvungen att ha långa tyglar hela tiden annars sprang han).

Ni kan ju bara tänka er hur det var att rida, en riktig utmaning. Men det var faktiskt ganska roligt och jag lärde mig en hel del. Jag får rida Paddy lite när jag vill, så det kommer nog fler gånger med skritt på långa tyglar runt runt i hagen. Det kommer bli ett äventyr om jag ska galoppera, det kan jag lova.

Hur hade ni tyckt om att rida en sådan häst?

Ursäkta för att det blir nästan samma bild som igår, men för er som inte sett den så är den vita Paddy, en mycket söt och mysig häst (om man bortser från ridningen kanske :p)



Kommentarer
Postat av: Siri

Låter som en väldigt speciell häst :P låter intressant! vet man varför han är så som han är? : P

2011-01-31 @ 22:34:46
Postat av: Sanna

Paddy är fd tävlingsponny som var tänkt att gå de höga klasserna, men han var väldigt het och svårriden. Numear går han som ledare hos fölstona och rids varje dag för han tycker det är kul :)

2011-02-01 @ 00:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback