Markarbete

2011-01-21 @ 22:49:57 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Eftersom Hanna redan berättat vad dagens ridlektion såg ut tänkte jag bara säga hur det gick för mig.
Jag hade så klart Sune idag och han har på senare tid börjat knäcka av nacken (bara böjer på nacken ganska mycket men inte trampar under sig överhuvudtaget). Det gör att det är jobbigt för både ben och mage att få honom att jobba ordentligt och jag är säker på att jag kommer få träningsvärk i morgon.
I skänkelvikningen gick det riktigt bra i skritten efter några gånger men i traven var det värre. Sune har en tendens att trava fortare och fortare så fort det blir jobbigt och han ville verkligen inte lugna ner sig.
Galoppen gick fin fint och han flöt på bra. Ibland har han en ganska hackig och seg galopp, men idag var han pigg och glad.
I slutet började han tugga lite på bettet och jobba lite mer under sig än vad han gjorde i början.

Det var nog allt från idag.

En gammal bild på mig och världens finaste, underbaraste och bästa ponny Sune. ♥
Fotograf: Hanna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback