Igår

2011-01-31 @ 12:01:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Efter tävlingen igår var jag även ute hos Flechen, Becka var med och meningen var att hon skulle fota oss.
Men som vanligt så håller inte våra planer och de blir istället så att Rebecka ska rida en annan häst i stallet som heter Paddy, en väldigt speciell häst, men mer om det får becka berätta sen!
Vi red iallafall i hagen och Flechen var mega pigg, han traskade på bra och fick ett bra skjut i sina bakben, dock fick det lite för fort i vissa lägen. Vi jobbade mycket med galoppfattningar från skritt och även temoväxlingar i alla gångarter. Jag plågade även mig själv med att sitta ner på honom lite i traven då och då. (För er som inte visste det så har han ett sådant steg som gör det nästintill omöjligt att sitta ner i den. Och jag är ju ingen dressyr ryttare precis och rider därför hellre lätt, men vi jobbar på det och det går framåt iallafall!


Flechen i sommras efter lyckad tävlingsdag


Kommentarer
Postat av: noreaahonen♥

vart rider du? :)

2011-01-31 @ 19:16:22
URL: http://fannyochnoreas.blogg.se/
Postat av: Hanna

Svar

Klubben jag rider för heter Jönköping Fältrittklubb. men när jag rider Flechen rider jag oftast hemma på gården där han står! denna ridtur var i hagen! :)

2011-01-31 @ 20:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback