Skolan

2011-02-28 @ 21:20:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
På ridlektionen i skolan idag så fick jag rida på min lilla favorit ponny, Sanni.
Jag kände redan när jag satt upp att hon inte alls var medgörlig och inte alls var lösgjord utan mycket stel.
Det var några veckor sedan jag red henne sist nu så hon har inte blivit ordentligt trimmad på ett tag. Och det märktes väldigt tydligt redan från början. I höger varvet var hon ganska okej eftersom det är heller lätta sida, medans i vänstervarvet fungerade ingenting och hon var hur stel som helst.
Vi jobbade mycket med volter och övergångar men jag upptäckte ganska fort att jag behövde jobba en hel del med skänkelvikningar för att lösgöra henne på bästa sätt. Så det gjorde vi en hel del och hon var duktig! I galoppen i väntervarvet dock gick det inget vidare då jag inte riktigt fick ihop hennes höger sida och hon villa inte alls sätta under sig sitt högra bakben. Efter det jobbade vi väldigt mycket med att just korta höger sidan ordentligt för att få henne att lyssa mer på mig och lossna och slappna av mer. Mot slutet blev hon fin och där fick vi nöja oss!

Överlag så gick det inte så bra men eftersom hon släppte lite mot slutet så får man vara nöjd ändå!



Sunshine Sandy Hill
Taro af Borupslund - Prins
Imp Holland


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback