Markarbete

2011-02-19 @ 19:19:35 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Igår red jag i hoppspecialen med Mio, men det var markarbete eftersom de andra grupperna hade hoppning.
Vi red lite skänkelvikning i skritt och det var första gången jag gjorde seriösa skänkelvikningar med Mio. Det gick riktigt bra i höger varv men lite sämre i vänster, eftersom han är svagare i vänster sida.
Som galopparbete skulle vi rida snett i genom och vid X bryta av till trav och sedan fatta den andra galoppen. Inte så komplicerat direkt men det var bra arbete för Mio eftersom han gärna springer och inte vill gå rakt utan vinglar ganska mycket.
Jag kände att jag fick mycket ut av lektionen igår och jag är riktigt nöjd över hur han kunde slappna av ordentligt på slutet.

Tea tog kort med min kamera igår så här har ni lite bilder!


Här är några på de andra i hoppspecialen (Hanna är ju och åker skidor så hon är tyvärr inte med).
Linda och DotCom

Frida och Boy

Elvira och Aspe

Sofie och Miro
(hittade ingen annan men bra kvalité på dem)




Idag red jag ut tillsammans med Matilda på Fantasy, en ponny som hon och hennes andra kompis hyr tillsammans.
Vi hade tänkt oss att bara skritta eftersom vi trodde att det skulle vara dåligt underlag men det var jätte fint underlag så det blev både trav och endel galopp. Både Mio och Fantasy var superglada över att få komma ut och galoppera och det gick inte långsamt om man säger så.. ;)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Fina hästar

2011-02-20 @ 18:48:53
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback