Hopplektion

2011-02-11 @ 20:30:13 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag på våran lektion så hade vår ridlärare fått för sig att vi skulle byta hästar, ingen fick alltså den häst som man brukar ha eller är van vid att rida. Jag fick en häst som heter Miro, han är ganska så fin när man jobbar honom från marken, när han väl slappnar av, vilket han inte gör så ofta..
Men han älskar iaf och hoppa och blir ganska pigg vilket är roligt. Men Miro är verkligen inte min typ av häst! Vi kommade iallafall en liten bana med bland annat snett igenom hinder och även 3 stycken i en serie på ena långsidan.
Till en början gick det inte alls bra för mig då jag var väldigt ovan att rida den hästen! Efter ett tag när man börjat förstå mer hur hästen fungerade blev det bättre och han hoppade vissa linjer ganska bra.
När vi travade av sedan hade han mjuknat rätt bra och var fin i formen.
Jag är dock inte jätte nöjd med lektionen då jag vet att jag kunde ha ridit mycket bättre! Men men det kommer fler chanser.


Miro


Miro

Jag var även den som ren till Miro när han kom till ridskolan. Jag red honom väldigt mycket i nästan 1 år. Vi gjorde allt tillsammans och väldigt mycket ut och busa i skogen vilket han gillade skarpt! Till en början galopperade han bara på stället och studsade och höll på, men jag gav mig inte och efter några månader lugnade han sig och nu är han en riktig skogsmulle! En väldigt fin och trevlig häst egentligen men vi passar inte riktigt ihop, eller så är det bara att det var så länge sen jag red honom nu att jag glömt av lite hur han fungerar.


Kommentarer
Postat av: ELsa

min älskade stjärna<3

2011-02-13 @ 17:55:33
Postat av: Alica

Miro är bärt!,haha nu kollar jag på eran blogg iallafall den var bra.

2011-02-17 @ 09:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback