Flechen

2011-02-27 @ 21:23:45 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag var jag uppe hos Flechen igen, men trött som jag var sedan igår eftersom vi kom hem vid 01.00 så hade jag bara tänkt att skritta en sväng. Men när jag kom upp såg jag i hans pärm, där vi skriver vad vi har gjort när vi ridit, att han bara hade skrittat i fredags och sedan vilat igår, så jag fick ändra min planer lite men det gjorde inte så mycket.
Jag valde att rida barbacka i hagen en sväng! Det blev lite skritt trav och galopp och Flechen var mycket fin och jobbade på mycket bra. Han brukar vara väldigt spänd och jobbigt när vi rider i hagen med idag var han väldigt avslappnad och lyssnade kanon! Inte ens i galoppen blev han tittig och jobbig vilket han vanligtvis blir var man än är och rider någonstans.
Och eftersom han inte hade gått spaciellt hårt de senaste dagarna trodde jag att han skulle vara pigg och jobbig men han väntade verkligen på mig och det var super skönt att slippa att sitta och hålla in honom hela tiden!
Även i galoppen höll han en mycket lugn och fin galopp och smyg ökade inte alls som han brukar göra!

Jag är mycket nöjd med honom och både han och jag tyckte det var skönt att få komma ut och röra lite lagom på oss idag, inget jätte ansträngande utan bara en lugn tur!


Har inga nya bilder från idag men ungefär såhär såg vi ut idag iallafall


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback