Dagens tävling!!

2011-02-05 @ 17:59:30 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag har vi vart och tävlat hela dagen så ni får ursäkta den dåliga uppdateringen!
Iallafall, jag hoppade som sagt LD+5 och LC på Boy, en d ponny. I första klasssen så var han väldigt framåt och det kändes ganska så bra. Jag tycker att vi fick ett bra flyt och det gick fort som satan, kunde inte bromsa min pigga lilla häst. Vi nollade grunden men rev dock första hindret i omhoppningen, då han inte orkade lyffta upp sina framben vilket han faktiskt borde ha gjort! Med sen hoppade han bra och vi fick en bra tid. Vi slutade efter placering vilket ja är nöjd med, hade han inte petat så hade vi blivit placerade men jaja, sånt händer.
Nästa klass var han inte alls lika allert och ganska så seg, fick rida ordeltligt med mina ben, väl inne på banan när han hade kommit igång lite bättre så gick de fint! han hoppade som satan och vi fick ett jätte bra flyt! Kändes kanon efter grunden så jag gasade på rätt rejält till omhoppningen. Han hoppade kanon tills hinder nummer 10 där vi kom ganska rejält fel, jag ville att han skulle hoppa av tidigt men den ville inte han så det blev lite fel i komunikationen just då så då petade han, men det var helt mitt fel, han var snäll som hoppade över huvudtaget! Sedan gick han felfritt resten av banan så jag var jätte nöjd med honom! Han var kanon fin och jag hade faktiskt inga större förhoppningar på honom eftersom det var första tävlingen för året! Jag är nöjd och hästen var jätte fin!

Becka kommer ladda upp filmer senare när hon hinner och bilder kommer även också att komma upp så fort jag har fått dem skickade av en kompis!


Helt oredigerad bild på finaste <3

Finaste hästen <3

Finaste efter sista starten! kolla på hesten o inte mig bara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback