Gårdagen

2011-12-14 @ 09:13:22 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Sådär nu sitter jag i skolan och har äntligen tillgång till internet! Vet inte vad det är för fel på mitt internet där hemma men det vill hur som helst inte fungera :(

Igår var det en sjukt lång dag och jag var ganska trött när jag kom hem vill jag lova. Det blev en hel del rännande lite överallt. Dagen började som vanligt med tt jag var uppe på jfk under min skoldag, vi hade först lite teori om olika hovsjukdommar och sedan var det ridning som gällde. Red Franz, en storhäst och det gick väl lite sådär. Han bet sig fast i vänster tygeln hela tiden och jag kunde inte få honom att slappna av ordentligt fören fram mot slutet. Men då blev han fin i ena varvet iallafall.

Sedan var det lite teori igen och då gick vi igenom lite med hovslagaren vad hans verktyg heter o vad de användstill och passade även på att fråga honom lite om de olika hovsjukdommarna som vi ska skriva om.
Efter det fick jag faktiskt ledigt ungefär en timme för att åka med en utav ridlärarna och hämta hem Lipis från skara där vi var och lämnade honom för några dagar sedan. Han var pigg och glad när vi hämtade honom men det var ändå 3 timmars bilfärd, tur att man hade vettigt sällskap ;)

Kom då på att jag var tvungen tt vara nere på stan till halv sju då jag hade lovat att vara med och lussa på ett hotell med ungsomssektionen och han då inte ta in flechen och mocka och så innan jag åkte ner. Så min snälla lilla pappa åkte upp och mockade och släppte in hästen medans ag var på väg hem!

Så fort jag kom hem blev det raka vägen till hotellet för att lussa och efter det åkte jag upp till Flechen för att fixa hans mat och fylla på vatten och allt annat.

Som sagt, GRYMT lång dag, somnade rätt gott igårkväll kan jag lova :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback