Voltige på Aspe

2011-08-26 @ 23:14:35 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Vi tränade lite voltige idag, jag, Hanna och Linda. Men idag hade vi istället en ganska stor D-ponny som heter Aspe istället för Mutje som vi brukar ha på voltigen!

Hon var inte riktigt med på noterna i början utan förstod inte riktigt vad vi gjorde när vi sprang bredvid henne när hon blev longerad för att hoppa upp.. Dessutom gick det inte jätte bra för mig när jag skulle hoppa upp eftersom jag inte är så lång och Aspe är ganska stor medan Hanna, som har väldigt mycket spänst sedan handbollen, hade inte mycket problem med det. Aspe skötte sig hyffsat bra under hela träningen, bortsett från när man skulle hoppa upp då hon blev lite orolig. Dock föredrar jag Mutje för hon var mycket stabilare och visste mer vad som var på gång än vad Aspe gjorde, som mer fick en liten chock i början. Dessutom är Mutje lite mindre och bredare vilket gör det lättare att komma upp och lättare att göra sakerna på ryggen.


Från träningen på Mutje i slutet på sommaren!

Bilder från idag kommer senare :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback