En förebild

2011-08-23 @ 08:14:00 | Gemensamt • Filmer | © DailyHorses 2013
Igår satt jag och tittade på när en av ridlärarna på ridskolan tränade med sin unghäst för Marika Martinsson som är en mycket duktig dressyr ryttare som bl.a. har kvalat till unghäst VM med sin fina häst Salomon.

Angelica själv har tävlat upp till st George tror jag på sin förra häst, L. Men när hon var tvungen att ta bort honom pga tarmvred för ca 1,5 år sedan köpte hon Richmond. Han kom då nästan direkt ifrån en lösdrift och var inte mycket hanterad. Angelica har gjort ett fantastiskt jobb med honom och det syns nu!

Det var ett tag sedan jag såg henne rida honom nu vilket gjorde att jag såg en enorm skillnad på nu och när jag såg dem sist. Richmond är verkligen så fin och de passar perfekt ihop!
Filmade lite när hon red så ni får se en av de ryttarna jag sett upp till mest under de 10 år jag ridit.





Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

SV: Jaha va kul! Min har Tibur som farfar :)

2011-08-23 @ 12:45:26
URL: http://stockholmsjenna.se
Postat av: Adina & islandshästen Funi

Han ser fin ut! Dock hade inte jag föredragit att han är så ihopkrullad utan kommer fram mer med nosryggen.. :)

2011-08-23 @ 19:51:28
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: Sanna

Svar till Adina-

Richie har ofta en tendens att bli sån, men vi jobbar jättemkt på att få en lång hals på honom. Det är inte meningen att han ska ha "riktig" dressyrform än, han är ju bara 5 år. Men nästa år i Falstebo lär han förmodligen vara färdig och integå ihopkrullad:)

2011-08-24 @ 13:05:10
Postat av: Katrine

Det är så häftigt att se ett ekipage göra så stora framsteg på så kort tid. Häftigt! :D

2011-08-24 @ 21:56:27
URL: http://ponnyprinzarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback