Studs

2011-08-12 @ 21:24:54 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Hoppade studs på Kuhs idag, mer för att de ska komma igång och bli lite kvickare i benen och inte högt direkt. Vi hoppade 3 hinder på ena långsidan på cirka 60 cm och Kuhs var riktigt duktig.

Eftersom de andra hästarna som var med var lite större och tar lite större steg (Boy och DotCom) så var jag tvungen att ha högre galopp in på Kuhs. Jag tyckte det var bra eftersom han verkligen behöver galoppera igång så att han orkar med en lite snabbare galopp på tävlingsbanorna sedan. Kom fel in några gånger men Kuhs var super duktig och rättade allt själv! Han var inte så bra på att landa i rätt galopp dock, men jag antar att jag spelar ganska mycket roll i det.. När han väl gjorde det en gång när vi studsat över alla tre hindren så nöjde jag mig!


Bild från i måndags då vi hoppade lite bana i ridhuset för Veronica!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback