Uteritt på busponnyn

2011-04-25 @ 14:28:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Red ut på Skrållan både i fredags och idag. I fredags var det jag, Emma på Mio och Matilda på Fantasy. Då gick det väldigt fort, men eftersom underlaget var bra var detta bara roligt och skönt för Skrållan så att hon fick sträcka ut ordentligt. Hon blev riktigt svettig så efter ritten fick jag svampa av henne ordentligt medan hon fick beta.

Idag red bara ut tillsammans med Emma på Mio och det blev en lite lugnare tur. På vägen hem var Skrållan pigg, som vanligt och ville gärna galoppera om Mio. Jag hade ändå kontroll på henne och hon fick skritta först hem, hon som alltid brukar vara sist eller i mitten eftersom man aldrig vet vad hon kan hitta på. Hon blev svettig idag också på grund av sin dåliga kondition, sin tjocka, svarta päls och att hon tycker att det är så roligt att komma ut i skogen att hon trippar på tårna. Därför blev det att svampa av idag igen.

Hon får inte komma ut särskillt mycket eftersom hon ofta är busig i skogen och de som äger henne är små, så jag ska försöka hitta så många tillfällen som möjligt att rida ut på henne för hon tycker att det är så roligt!


Skrållan i hagen för ett tag sedan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback