Skolmästerskap

2011-04-11 @ 20:41:45 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag hade vi första deltävlingen i skolmästerskapet! Skolmästerskapet går ut på att vi ska rida ett dressyrprogram, hoppa en bana med stilbedömning och rida ett capriliprogram med stilbedömning.
Idag var det dags för Capriliprogramet, det är som ett dressyrprogram som innehåller både halter övergångar skänkelvikningar m.m. plus att det är hinder med, alltså en blandning mellan hoppning och dressyr.
Jag hade Elixa idag, en häst jag ridit en del men aldrig hoppat. Därför var jag lite konfundersam över hur det skulle gå men hon skötte sig ganska bra och det gick helt okej. Jag hoppade lite före henne en gång och spände mig något själv vilket gjorde att hon blev lite stissig men annars skötte hon sig bra. I slutet av programet blev hon jätte fin och trampade på bra och hade ett fint sug fram till bettet! Sista halten blev också väldigt bra så jag är nöjd med henne, hon skötte sig bra bara att jag slarvade lite själv. Måste lära mig att vara med nogrann. Men sen är ju inte dressyr min grejj heller!


Gammal bild på Emelie och Eliza. Hade ingen annan på Eliza tyvärr.


Kommentarer
Postat av: emelie

Faaaen , missade jag det nu då ! ;p vet du när vi får tid att göra det? :D <3

2011-04-12 @ 08:53:50
URL: http://emelievilhelmsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback