Kuhs på tårna

2011-04-17 @ 19:08:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Så kan man verkligen beskriva hur han var idag på tävlingen!

Han var super lugn och snäll när vi lastade, körde, lastade av, fixade i ordning honom på tävlingsplatsen och när jag red fram inne i ridhuset som fanns där men sedan när jag skulle hoppa fram på framhoppningsbanan så insåg han att han saknade de andra hästarna (speciellt Boy) och blev alldeles trippig och ville inte alls lyssna längre. Han gnäggade som en galning över hela stället, stup i kvarten och gick inte dit jag ville.
Jag lyckades i alla fall få honom över några språng på framhoppningshindren innan det var dags att gå in på banan.

På banan i första klassen var han inte alls med på noterna, som jag förstod att han inte skulle vara såsom han betedde sig på framhoppningen och han fattade inte alls vad han skulle göra. Han hoppade ett konstigt skutt på ettan, vägrade en gång på tvåan och sedan en gång på trean men resten av banan flöt på ganska bra när han insåg att han var på en tävlingsbana och borde skärpa sig lite.

Sedan var det en ganska lång paus där jag ledde runt honom till de andra hoppat och sedan fick de mat inne i transporterna medan vi gick banan inför nästa klass.

Andra klassen gick bättre och han var inte lika spänd på framhoppningen som innan. På banan hoppade han fint fram till femte hindret där han hörde Boy gnägga och kom ur fokus. Han började gnägga tillbaka och han därför inte se hindret och stannade då. Resten av banan gick fint och jag är nöjd med dagen även om det inte blev någon felfri runda. Kuhs har varit ute och tävlat förut men inte på länge och detta var min första gång på lokal nivå.

Jag har inga bilder eftersom vi bara filmade med min kamera men Hanna kanske har några på mig som hon lägger upp senare när hon fixat dem.


Kommentarer
Postat av: emmie

sådan hjälm har jag oxå!^^ lami-cell. Den är 7kt snygg :D

2011-04-20 @ 20:51:46
URL: http://ponilover.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback