Hiss & Diss - Ridhjälmar

2011-04-28 @ 18:06:48 | Hiss & Diss | © DailyHorses 2013

Dagens ämne i Hiss & Diss får bli ridhjälmar eftersom jag kikade runt lite på det, eftersom jag själv letar lite smått efter en ny, och jag hittade många fina och fula. Hissar två hjälmar och dissar två hjälmar, för att få lite variation!


Det är många som har denna ridhjälmen och den är lite uttjatad men jag kan inte förneka att den är snygg och antagligen bekväm!


En sådan hjälm som Hanna har! Den är lätt och bekväm och man kan ställa in vilken storlek man vill ha, som på en cykelhjälm vilket är superpraktiskt. Dessutom "formar" den sig inte efter huvudet som till exempel JW hjälmen över, vilket gör att man kan låna eller ärva den. Dessutom är den ju snygg!


Jag tycker inte om när ridhjälmar har alldeles för mycket, och ful utsmyckning eller när den är i någon konstig färg. Hellst ska den vara svart och i en fin form, utan bling eller andra utsmyckningar.
Dessa hjälmar är både fult utsmyckade / fel färg och super konstig och ful form!

Skulle aldrig kunna tänka mig att köpa en sådan här hjälm!


Kommentarer
Postat av: Adina

ursh vilka hemska disshjälmar! Den sista var gräslig.. Tror jag har "cykelhjälms-varianten" från lamicell :L)

2011-04-30 @ 01:17:38
URL: http://adinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback