Galopp!

2011-04-06 @ 21:37:27 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Flechen och jag tog en tur bort till en liten sjö idag som ligger precis vid ett flygfält. Flechen var mycket pigg idag och det kändes att han ville springa. Så jag red längst med flygfältet på en mjuk stig och galopperade på, vilket han tyckte var väldigt skönt. Galopperade inte jätte fort eftersom jag inte kände till underlaget men det var helt okej så han fick länga lite på slutet och var väldigt nöjd med detta! Dock mötte vi ett nerfallet träd på vägen till sjön som ville käka upp Flechen, iallafall enligt honom. -.- Han gjorde sin berömda Flechen vändning och flydde i galopp. Sedan var han tvär säker på att trädet skulle käka upp honom så det slutade med att jag fick hoppa av och leda min töntiga häst förbi trädet. Han är lite löjlig om man säger så. Tur för honom att han var snäll resten av ridturen :)


Fin Flechen och Sanna på träning, länge sen nu dock.


Kommentarer
Postat av: Adina

Härligt med galopper på sandstigar! Jag längtar tills skogen smälter fram så det kan bli lite galopper på sandstigar! :)

2011-04-07 @ 09:00:16
URL: http://adinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback