Fredags

2011-04-25 @ 13:53:12 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Många verkar intresserade av att veta hur det gick i hoppspecialen i fredags när vi red ut och hoppade stockarna så jag skriver ett ganska försenat inlägg (pga datorer som inte fungerar) om det nu.

Jag red Sune, och han var riktigt glad över att få komma ut lite. Det var första gången för terminen som de fick hoppa stockarna och alla var rätt glada. Sune var superpigg och det gillar jag. Han är inte alltid så framåt mot hindren inomhus och det är därför roligt när han får lite framåtbjudning även om stockarna skulle kunna vara läskiga för Sune. ;)

Vi hoppade först lite på en fyrkantig bana där och där var Sune lagom pigg, han var inte seg men han drog inte så mycket. När vi sedan kom över till en annan del där man hoppar en liten slinga i skogen på fyra hinder så taggade han till. Vi hoppar alltid slingan åt båda hållen och åt första hållet var han pigg och glad men ändå kontrollerbar. Åt andra hållet därimot var han super pigg och jag hade inte mycket kontroll. Jag lät honom galoppera i sin takt eftersom det inte hade varit någon idé att försöka bromsa eftersom han då bara kommit fel till hindren. Dock såg det nog inte så vackert ut och det ända vår ridlärare sa var att både jag och Sune var lika galna, och det stämmer nog ganska bra.

Det var roligt att hoppa stockarna och både jag och antagligen hästarna ser fram emot nästa gång som kommer någon gång innan sommarlovet.


Gammal bild på mig och min älskade Sune!♥

Kommentarer
Postat av: Elise Vognild

sv: å, tack så mycket! :DD

2011-04-25 @ 14:16:06
URL: http://eliisevogniild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback