Fix inför tävlingen

2011-04-12 @ 21:26:43 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Vi började redan idag med att fixa i ordning våra ponnyer inför tävlingen på söndag.
Vi ryckte manar (som var alldeles för långa), klippte hovskägg och manen som är under där tränset ligger, kollade lite täcken och benskydd till hästarna när de ska stå i transporten med mera.

Mer fix blir det på lördag då vi ska putsa hästarnas och våra grejer, knoppa manen, borsta ut svanser ordentligt och borsta hästarna så fina som möjligt så att de blänker på själva tävlingsdagen.

Själv funderar jag lite över om jag ska ha knopp i pannan på Kuhs. Jag vet att det är fint med utsläppt pannlugg på hopp ponnyer men jag vet inte för han är så söt i båda! Vad tycker ni?

Är väldigt taggad inför söndag nu!
En gammal bild på mig och Kuhs från min första lokala.



Kommentarer
Postat av: Adina

Utsläppt lugg är jättegulligt, kör på det :)

Vad ska ni tävla för klasser? Jag har inte hunnit läsa några bloggar på en vecka så jag är lite efter nu :)

2011-04-12 @ 21:48:31
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: Siri

hmm... tycker nog ändå utsläppt pannlugg :) I hoppning skare vara flygande pannluggar ;D Helknoppat känns mer dressyrtävling? :P

2011-04-12 @ 21:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback