Blås väder

2011-04-07 @ 21:32:37 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Eftersom det blåste storm idag så fick Mr Fleche gå på banan en stund istället för att ridas ut. Kändes som om det var säkrare eftersom han är lite töntig av sig. Han var väldigt stel idag och ovanligtvis lat. Jobbade mycket på volt med att ställa igenom honom och få honom att släppa i sidorna. Jobbade även med min egen sits en del nu när jag vet vad jag behöver träna på! Blev lite kämpning med nedsittningen i trav med som nu går förvånandsvärt bra :O
Dock orkar mina magmuskler bara några varv eller så men nu sitter jag faktiskt på honom och skumpar inte alls så mycket som innan. Och det märks på Flechen att han trivs bättre nu när jag sitter ner i traven vilket känns bra! Mot slutet släppte han till lite och jobbade bra även om jag måste jobba som en dåre för att få med hans högra bakben.. Men sånt är livet, han var duktig idag iallafall även om han var lite okoncentrerad och rädd för allt eftersom det blåste en hel massa.


Knäpphästen min ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback