Visste du att... [3]

2012-10-31 @ 15:56:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
... jag var en hårsmån ifrån att byta till Sveriges Ridgymnasium i Kungsbacka nu till tvåan!
Jag var riktigt förbannat trött på natur och var där förra terminen och kollade på allting och pratade med dem och så. Det var bara att slå en signal och säga ja till platsen och så hade jag bott i Kungsbacka nu tillsammans med Bull, 20 meter från skolan och 40 meter från stallet. Ibland ångrar jag att jag inte gjorde det, riktigt illa. Jag hade en bra chans inför framtiden där och det hade varit så himla himla roligt!
 
Men det var för mycket som jag kände att jag hade missat. Många vänner här, tränare som Veronica och Erica och dessutom möjligheten att kunna åka på en massa tävlingar. Det hade varit lite för långt för mina föräldrar att tidigt på morgonen åka från Jönköping till Kungsbacka (utanför Göteborg) och sedan hinna i tid till tävling. Nej det funkade inte helt enkelt. Dessutom är det rätt bra att ha utbildningen natur på sitt CV, dels eftersom det är många kurser vi läser som jag hade missat där och även eftersom det ger ett bra intryck. Det visar att man är engagerad och även om jag inte får de där hästkurserna jag hade velat så kan det ge mig mycket i framtiden detta också, såklart. Ibland ångrar jag att jag inte bytte och ibland inte men nu är jag kvar här och det är jag också ganska nöjd med! ;)
 
Det som hade kunnat vara mitt hem just nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback