Skrållan

2011-06-15 • 21:17:50 • Rebecka
Skrållan är en liten B-ponny på 19 år, som jag har varit medryttare på i 4 år ungefär (hon står alltså inte i ridskolestallet utan hon är privat ägd). När man rider markarbete inne så är hon seg och tråkig, utan att kunna jobba i någon vidare form utan att man får anstränga sig något enormt. Hon är bara ingen dressyrponny om man säger så, för hon tycker inte det är något vidare roligt! När man ska hoppa taggar hon dock till, och hon tycker det är jätte roligt. På grund av hennes ålder så håller dock inte hennes ben så mycket längre men när hon var yngre var hon en riktigt fin tävlingsponny i hoppning! Jag har bara tävlat klubbhoppningar på henne, men det var länge sedan eftersom jag inte längre får tävla b-ponny. Ett tag var vi med på träningar och hoppade banor på 80 cm, men nu blir hon trött efter bara några språng och 60 cm är ganska lagom för henne.

Jag rider henne fortfarande, trots att jag är lite för lång, eftersom hon är väldigt busig i skogen. Ägarna är inte så gamla så de skulle trilla av när hon får för sig sina hyss i skogen. Ibland vänder hon tvärt, ibland försöker hon skena förbi hästen framför och det går inte att rida ut själv på henne särskilt långt!
Dock tycker jag att hon har blivit lugnare i skogen på senaste tiden. Nu går det iallafall att sakta av efter en galopp utan att rida in i rumpan på hästen framför.


Kommentarer
tindrus :):

hur hög är hon?

skulle du sluta på henne?



såg en annanons på blocket om en b-ponny som behövde medryttare o den stog på JFK ;d



kramkram!!

2011-08-14 @ 10:37:41
URL: http://oyeahh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback