Sunshine Sandy Hill

2011-06-15 • 21:16:49 • Hanna
Sunshine Sandy Hill eller Sanni som hon kallas är ett appalosa sto född -00. Hon är importerad från Holland och är efter Taro af Borupslund - Prins. Hon är en ridskoleponny och står på Jönöpings fältrittklubb sedan cirka 3 år tillbaka.
Jag har ridit henne väldigt mycket ända sedan hon kom eftersom hon då var väldigt jobbig att rida på och lyssnade inte på någonting. Det tog ca 3 månader för henne att bli ridbar och sedan yttligare 3 månader innan hon var inne i verksamheten ordentligt.

Det är ett väldigt speciellt litet sto med väldigt starka åsikter. Det är inte alla som kommer överens med henne då hon är lite speciell att rida på. Men när man väl lärt känna henne är hon en underbar liten häst som alltid vill göra sitt bästa och älskar att vara ute i skogen och busa. Hon kan allt men det är inte alltid som hon går med på att göra det. En riktig märr är hon och när hon har bestämt sig så är det så och det är inte helt lätt att ändra hennes beteende.

Vi har tävlat en del klubbhoppningar tillsammans med lite blandade resultat. Till en början var hon mest intresserad av att bocka av mig men det senaste året har hon börjat skärpa sig och tycker nu det är jätte roligt att hoppa och tävla. 2011 startade vi våra första lokala tävlingar ihop både på hemma och bortaplan. Till en början blev hon lite blockerad men efter några starter släppte det och nu tycker hon det bara är roligt. Så jag hoppas verkligen att vi kommer fortsätta tävla ihop med bara bättre och bättre resultat.

Detta är en ponny som betyder allt för mig och hon har tagit mitt hjärta med storm. Världens underbaraste och charmigaste ponny som jag bara inte kan leva utan ♥






Kommentarer
kasper:

hon är bara bäst /Kasper Westerberg!

2011-11-29 @ 16:49:50

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback