Den närmsta framtiden

2013-01-19 @ 12:39:00 | Rebecka • Vardag | © DailyHorses 2013
Jag kan redan nu säga att de närmsta månaderna i princip bara kommer innehålla häst och plugg, men tänkte att det kunde vara bra att dra lite av mina planer i alla fall!
 
Denna helgen blir en chillhelg men nästa helg blir det full fräs men väldigt roligt. Då är det nämligen kurs för Erica och första hoppningen för året (hade velat hoppa någon gång innan det men det går inte att hoppa på banan och jag har inte ridhuskort någonstans) och jag är supertaggad. Skolveckan nästa vecka blir seg men det är skönt att ha helgen att se fram emot. Sedan fortsätter plugget i skolan i 190, vi har inte en lugn vecka fram till sportlovet. Prov blandat med inlämningar och redovisningar. Tur att jag har ponnyn att åka till och trösta mig hos!
 
Med Bull kommer jag starta de första tävlingarna i år snart. Börjar med en klubbhoppning och sedan får det rulla på med lokala efter hur det känns. Har skrivit ett inlägg med lite tankar om tävlingsterminen så det har ni att se fram emot. Ska bli såhäääär roligt att komma igång igen!
 
Känner att jag verkligen måste strukturera upp allting nu för att mitt liv ska gå ihop. Helst hade jag velat ha några fler timmar på dygnet men när det tyvärr inte går att lösa (om någon uppfinner det så snälla säg till mig) så måste jag istället planera vardagen och följa den till punkt och pricka. Som jag sagt innan - planering och prioritering är det viktigaste. Då löser sig allt i slutändan tror jag. Sedan måste man ju ha de där små lockbetena att se fram emot, som träningskursen, sportlovet eller kanske bara den där fikan mitt i veckan med någon man tycker om. Det går inte bara att stressa igenom dagarna utan att stanna upp och njuta ibland, tro mig. Been there, done that. Ingen bra lösning på problemen! ;)
 
Sluttjatat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback