Veckan som innebär skolstart

2013-08-19 @ 11:07:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Måndag: Idag händer inte jättemycket som jag sa tidigare, Bull ska ridas och jag har lite att fixa här hemma. Det är dags att njuta av de sista dagarna av frihet!
 
Tisdag: Allmänt fix inför skolstarten, göra mig redo praktiskt och mentalt typ. En tur på Bull också såklart!
 
Onsdag: Skolstart! Från vad jag har läst på andra bloggar osv så verkar det som om folk inte är så ledsna över skolstarten ändå. Håller med dem, det ska bli skönt att komma in i lite rutiner och träffa mina bästa klasskompisar. Mitt schema i år är dessutom rätt chill så känner mest motivation och inte jättemycket press än. Men det kommer antar jag! Bull rids innan jag ska till JFK för möte inför helg-jobbet i stallet.
 
Torsdag: Vanlig skoldag tror jag. Suger att vi börjar med schemat direkt, speciellt eftersom torsdagar är min längsta dag. Bull hinns nog med innan det blir mörkt, i alla fall nu när de går ute dygnet runt och det inte finns någon box att mocka eller höpåsar att packa!
 
Fredag: Slutar sent även denna dag och hinner därför inte med Bull innan lektionen på ridskolan. Stannar nog länge på ridskolan och fixar inför tävlingen dagen därpå!
 
Lördag: Tävling med Kuhs i Ölmstad, LD och förhoppningsvis även LC om jag blir uttagen till laget! På kvällen ska Bull ridas såklart.
 
Söndag: Någon gång under helgen kommer det tre nya hästar till stallet där Bull står och då ska Bull få börja gå in på natten igen. Ska bli kul när stallet fylls på lite igen, det har varit himla tomt det senaste!
 
 
Har inte satt upp någon ordentlig planering för hur Bull ska ridas i veckan då jag känner att det får den dagen och det humöret bestämma. Sen när han går in på natten och träningen börjar på riktigt då ska jag bli noggrannare med det!
 

Kommentarer
Postat av: Sofia :)

När man helg-jobbar i stallet vad tjänar man ungefär då? :) Och vet du om man behöver va över 18?

Svar: Prata med Veronica, hon har koll på allt det där. Men nej man behöver inte vara 18 - jag är inte 18! ;)
dailyhorses.blogg.se

2013-08-19 @ 11:12:50
URL: http://SofiaNilzon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback