Sanni igår

2012-11-10 @ 19:59:00 | Rebecka • Träning | © DailyHorses 2013
Igår var det ju hoppspecial-lektion på ridskolan och jag hade Sanni. Vi tränade mest bommar och la upp ett hinder sedan som vi hoppade några gånger var först som räcke och sedan som oxer, lagom för de andra som skulle tävla på de ponnyerna idag men passade mig väldigt bra också att bara få känna in mig lite på Sanni eftersom jag tycker om är svår. Det var lite omställning från Bull och Aspe som är de ända jag ridit det senaste, men lite samma tänk som på Bull ändå även om de är sjukt olika. Yttersidan med men behålla ställningen, och att få bakbenen under sig.
 
Bommarna i trav i början gick jättebra, där löste hon det jättebra själv och jag behövde bara reglera lite tempo beroende på vilket avstånd det var mellan. I galoppen hade vi fyra bommar med fyra galoppsprång mellan på en volt och det gick inget vidare. Jag fick kämpa som in i tusan för att få med yttersidan och då var det samtidigt svårt att få rätt distanser och få henne att hålla en lagom galopp. Var riktigt trixigt och tog sin lilla tid men fick någon bra volt mot slutet. Hoppningen tyckte jag också gick helt okej, där var det också lite samma som med Bull - upp med handen och fram för skänkeln. Är ganska nöjd med lektionen, jag tycker som sagt att Sanni är riktigt svår men man lär sig något otroligt på den hästen och när allt sitter så kan hon ju bli superfin, det har ni ju sett när det är Hanna som sitter på! :)
 
 
Har bilder på Hanna och Boy också från igår som bästa Linda tog när vi red. Redigerar och lägger upp de imorgon! :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad fina ni är!:D

2012-11-10 @ 23:08:58
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback