Gårdagens träning

2012-11-01 @ 12:57:00 | Hanna • Fleche Gallant | © DailyHorses 2013
Äntligen träning för Erica igen, kändes verkligen som om det behövdes med Flechen just nu och där fick jag rätt. Shit vad pigg han var! Han som aldrig nånsin är pigg inne hade verkligen myror i baken igår. Men han är å andra sidan så himla mycket lättare att rida ihop när han har egen motor så det var egentligen ganska posetivt även om det var lite jobbigt precis just då när han vara tog bettet och sprang :P
 
Hopade en liten bana med rätt hinder ganska snävt ur sväng vilket Flechen gjorde bra när han väl var samlad och lyssnade på mina hjälper. Men annars en bana som alla andra ;) Som ni vet har jag en del svårigheter med att få Flechen att sluta lägga in sina små travsteg innan hindret vilket han gör så fort han inte ligger 100% rätt. Grymt irriterande och vi vill ha så runda och starka språng som möjligt och för att få den styrkan behöver han komma in i galopp och hålla den hela vägen fram. Så det jobbade vi med även idag. Men det gick mycket bättre idag än tidigare, antaligen för att han själv bjöd framåt så det var riktigt skönt!
 
Sedan gäller det att jag orkar hålla ihop honom hela vägen fram och verkligen stötta honom så att han håller galoppen men det jobbar vi på hela tiden och det blir bättre och bättre. Mycket tack vare grymma Erica!
 
I slutet hoppade vi banan när den låg på lite över 1m och höjden är absolut inga problem det löser han hur lätt som helst. Det är bara det där med galoppen också. Men han har ju lite svårare för sig än andra hästar, han är ju faktiskt avlad för att springa fort i trav och rakt fram, detta är lite raka motsatsen. Jag är nöjd med träningen, det känns att det ger resultat vilket är himla roligt!
 
Han är ju bra fin min lilla prins ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Fina ni är!:D

2012-11-01 @ 22:21:54
URL: http://Slowmotionphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback