29. En tävling jag minns

2012-08-01 @ 11:10:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Åh måste jag välja bara en? Hihi jag väljer en per häst (A)
 
Flechens och min första lokalahoppning tillsammans är den tävling jag minns väl på honom. Jag var så sjukt nervös! Fick bokstavligttalat knappt luft och visste inte vart jag skulle ta vägen. Det blev ju inte bättre av att underlaget var kasst och att Sanna var minst lika nervös som jag. Men vet ni vad? Det gick sjukt bra! Flechen var kanon lugn och hoppade jätte fint. Duktiga hästen ♥
 
En tävling jag minns på Boy är näst sista omgången i div II. Hindren låg på 95cm och både jag och Boy var sjukt taggade. Vet inte riktigt vad som hände men jag red sjukt bra och Boy var riktigt med på noterna och tyckte att det var skitroligt och ville verkligen hoppa. Den känslan som vi hade då har vi aldrig riktigt hittat efter det men strävar fortfarande efter varje gång vi hoppar ihop!
 
Den tävling jag minns allra bäst på Sanni är hennes absolut första lokala på bortaplan. Hon var hemsk! Hela framridningen och framhoppningen var det kaos. Hon lyssnade inte på mig, vände, bockade, stannade på hinder och allt vad kaos. Hoppade knappt fram någonting alls och jag ville verkligen itne gå in på banan. Jag tär vägrade med min ridlärare och Sanna bokstavligttalat knuffade in oss på banan och det är jag så sjukt tacksam för idag! För när Sanni äntligen förstod sin uppgift gick hon som en klocka! Hon hoppade allt, gjorde allt precis som hon skulle och var så himla duktig! Vi fick med oss tå bommar ner men det gjorde verkligen ingenting för jag var så himla lycklig över att hon var så duktig! Fina pluttisen♥
 
 
Lite roligt är det allt att alla dessa tävlingar ägderum på samma tävlingsplats, nämnligen Svarttorp! En utav mina favorit tävlingsplatser då det alltid är bra arrangerat och trevliga människor. Att det alltid går bra för mig där kan ha ett inslag också ;)
 

Kommentarer
Postat av: Noomie

Då ska jag göra det!(: Men jobbar så mycket nu ända till torsdag, så det blir bättre inlägg till helgen sen(:

2012-08-02 @ 00:03:40
URL: http://lexx.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback